پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامی ، خوش آمدید لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و در بهتر شدن كيفيت مطالب ياری فرمایید.
بازدید : 286
نویسنده : جمشید رستمی

ما می خواهیم در زندگی احساسی خود خوشبخت باشیم و نیز می خواهیم که ازدواجمان سرانجام خوبی داشته باشد بنابراین پر واضح است که هیچ یک از ما عمداً افرادی را انتخاب نمی کنیم که برایمان نامناسب باشند .ما حقیقتاً باور داریم که وقتی کسی را انتخاب می کنیم ، انتخابمان درست است ، اما حقیقت تلخ این است که بسیاری از اوقات این انتخاب ها به اشتباهاتی تلخ و دردناک مبدل می شوند .

بعضی اوقات ، وقتی به کسی علاقه مند می شوید ، عاشق او نیستید ، بلکه عاشق تصویر او هستید چه کارهایی در زندگی انجام داده ، چه ماشینی سوار می شود ، چقدر پول دارد ، چه کاره است ، چه قیافه ای دارد، خواستگار من دکتر است ، شما از تمامی این چیزها در سرتان رویایی می سازید و ماهیت فرد را نادیده می گیرید.

ادامه مطلب

ظرف مسی

:: موضوعات مرتبط: دانستنیهای مفید , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج ,



بازدید : 179
نویسنده : جمشید رستمی

راز سرمایه گذاری خوب این است که ارزش یک چیز را بفهمید و سپس مبلغ کمتری بپردازید.

خرید و فروش در بازار سهام را، برخی افراد قمار می نامند و برخی نیز می گویند که یک وسیله برای سرمایه گذاری خوب است. اما ما باید این واقعیت را بپذیریم که بسته به نوع استراتژی و فعالیت ما در بازار سرمایه، این کار هم می تواند قمار باشد و هم می تواند یک سرمایه گذاری برای کسب درآمد و زندگی بهتر باشد.

در بازار سرمایه گروه هایی هستند که با ایجاد موج افزایشی کاذب به قیمت زیان دیگران سود کسب می کنند.

سرمایه گذاری خوب .......

ادامه

ظرف مسی

:: موضوعات مرتبط: دانستنیهای مفید , ,
:: برچسب‌ها: بورس , بازارسرمایه ,



بازدید : 314
نویسنده : جمشید رستمی

چرا یادگیری چیزی جدید درهر روز مهم است ؟

موفقیت ایده آل برای هر کس متفاوت است

اعتماد به نفس یک کلید حیاتی برای زندگی مولد و سالم است . برای متکی به خود بودن ، داشتن یک مجموعه اطلاعات اولیه از مهارت های مورد نیاز در زندگی روز مره ما را برای زندگی بهتر مجهز خواهد کرد. و در اغلب موارد موقعیت اجتماعی را نیز بهبود خواهد بخشید. و یک آرامش درونی را برای ما به همراه خواهد داشت.
فرا گیری مهارت های جدید برای موفقیت در جهان به سرعت در حال تغییر ، به منظور رسیدن به حداکثر پتانسیل برای تعمیق درک خود از جهان اطراف لازم و ضروری است .

ادامه

ظرف مسی

:: موضوعات مرتبط: دانستنیهای مفید , ,
:: برچسب‌ها: موفقیت , ایده آل , دانستن ,



بازدید : 350
نویسنده : جمشید رستمی

ازدواج تنها درآمدن از تنهایی نیست بلکه اصل مهمتر رسیدن به همدلی و همراهی و هم روحی است . گزینش یک شریک زندگی مثل خریدن یک ماشین و خانه و لباس یا عینک نیست معیار و شناخت می خواهد
در اینجا دو سئوال عمده  مطرح می شود اول اینکه همسر انتخابی چه خصوصیاتی باید داشته باشد . دوم  فرد مورد نظر دارای آن ویژه گیها و خصایص هست یا خیر؟
در سئوال نخست ملاک و معیار مطرح است . کسی ثروت و درآمد طرف و خانواده اش را در نظر می گیرد ، دیگری شرافت و اعتبار خانوادگی را ، برای یکی جمال مطرح است و برای دیگری کمال.
شاید شما معتقد هستید که شریک زندگیتان باید فردی خوش اخلاق ، پاک و با صداقت ، سازگار و صبور ، وظیفه شناس ، فهمیده و عاقل ، شریف و نجیب ، دیندار و متعهد باشد اما از کجا می توان فهمید خواستگار اینگونه است و یا حداقل قابل قبولی از این خصلتها را دارد .
با تحقیق ، مشورت ، پرس و جو از آشنایان و مرتبطان ، با تامل و درنگ و پرهیز از شتاب  می توان تا حدودی به شناخت رسید برای شناخت دقیق تر بهتر است در باره ی دوستان صمیمی شخص نیز اطلاعاتی کسب شود در بیشتر موارد دوستان نشان دهنده ی افکار و عقاید هستند .
گاهی جلوه ی ظاهر چشم انسان را پر می کند و از چهره ی باطن غفلت می شود گاهی ثروت و جمال ، دیده ی بصیرت و عقل انسان را کور می کند و هزار عیب دیگر را نمی بیند . گاهی تمجید و تعریف دیگران راه تعقل و مشورت را بر انسان می بندد.
و چه سخن شگفت و سودمندی ! کم نیستند کسانی که فریب رنگ و روی آشکار رامی خورند اما بعد ها متوجه عفونت ها، گندابها  و هرزه گیها می شوند که در ورای ظاهر آراسته نهان است .

 

ازدواج درست همیشه جالب و مهیج خواهد بود

ادامه ی مطلب


 

 

ظرف مسی

:: موضوعات مرتبط: دانستنیهای مفید , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج , تجاری , افسانه , مهلک , درباره ی , عشق ,



بازدید : 329
نویسنده : جمشید رستمی

بازی پازل  اغلب به عنوان یک سرگرمی  برای سنین مختلف شناخته می شود که یکی از رایج ترین آنها چیدن قطعات در کنار هم برای بدست آوردن یک شکل خاص می باشد از انواع  معروف پازل می توان به پازل ریاضی و پازل مکانیکی مانند مکعب روبیک و پازل یاجدول کلمات متقاطع  اشاره کرد

 

پازل در یک نگاه جدی تر به منظور تقویت مغز و افزایش مهارت های فکری شامل  تقویت حافظه ی کوتاه مدت ، افزایش تمرکز ، حل مشکل (مسئله)، سرعت تفکر و انعطاف پذیری ذهنی  بکار برده می شود  

افزایش هریک از این مهارت ها نقش مهمی  در زندگی روز مره  دارد و بر اساس تحقیقات در سنین بالاتر نیز از بیماری آلزایمر پیش گیری می کند.

با استفاده از بازی پازل ذهن خود را فعال کنید. انواع مختلف پازل مانند جدول کلمات متقاطع، سودوکو، و غیره برای همین منظور ساخته شده اند هر بازی پازل با توجه به ویژه گی های آن برای تقویت توانایی های ذهنی مختلف کاربرد دارد  فراموش نکنید در هیچ کاری نباید افراط کرد

برای نصب تعدادی بازی پازل بر روی رایانه ی خودتان از منبع اصلی بر روی این لینک کیلک کنید

 

   برای مشاهده بازی ها کیلک کنید

 

ظرف مسی

:: موضوعات مرتبط: دانستنیهای مفید , ,
:: برچسب‌ها: بازی , پازل , مهارت , سودوکو , متقاطع ,



بازدید : 345
نویسنده : جمشید رستمی

بسم الله الرحمن الرحیم
مفاهیم اصلی یک گزارش مالی
در تهیه مطالب این نوشته سعی گردید تا مفاهیم اصلی یک گزارش مالی جهت مطالعه علاقمندان آورده شود.

منابع مورد استفاده ویکی پدیا فارسی و انگلیسی و سایت ایران تراز و نوشته های شخصی

گزارشهای مالی سالانه هر شرکت شامل حقایقی از وضع مالی و عملکرد آن شرکت در آن سال مالی می باشد.
اغلب حاوی جزئیات به ظاهر زائدی است که مایه خستگی و ملامت افراد غیر وارد به امور حسابداری می گردد .
واقعیت امر این است که برای درک و تشخیص وضعیت مالی یک شرکت نیازی به کسب تخصص در این زمینه نیست و هر فرد غیر خبره ای نیز می تواند با کمی دقت و داشتن مختصری اطلاعات اولیه از اصطلاحات و مفاهیم فن حسابداری تصویر نسبتا روشنی از وضع مالی و سود و زیان و عملکرد یک شرکت بدست بیاورد.
صورتهای‌ مالی ‌، بخش ‌اصلی 
ادامه

ظرف مسی

:: موضوعات مرتبط: دانستنیهای مفید , ,
:: برچسب‌ها: مفاهیم , اصلی , گزارش , مالی ,



بازدید : 382
نویسنده : جمشید رستمی

دیگاه مثبت – دیدگاه مثبت عامل اصلی تبدیل ایده ها به برنامه های عملی و اجرای این برنامه هاست نگاه مثبت به وضعیت ، زمینه نو آوری و رفع مشکلات را فراهم می کند .

همواره مراقب ذهن خود باشید اجازه ندهید روحیه تان با افکار منفی تضعیف شود واقع بینی ضروری است اما در نظر گرفتن موانع با نگاه منفی داشتن بسیار تفاوت دارد.
غلبه بر موانع- از هر مانعی که به وجود می آید باید تجربه ای اندوخته شود به تدریج مشاهده خواهد شد مشکل آنقدرها هم که در ابتدا تصور می شد بزرگ نبوده.
اعتماد به نفس- قدرتمند بودن و اعتماد به نفس داشتن به معنای مخرب و جسور بودن نیست بر عکس اعتماد به نفس و قدرت به معنای سازندگی و حرکت در مسیر صحیح است .
صداقت – مسلما برای موفقیت لازم نیست قربانی هایی را در مسیر حرکت از خود بر جا بگذارید برای قدم گذاشتن به پله بالاتر لازم نیست بر دوش دیگران قدم بگذارید . حرکت طبق قانون و پرهیز از اقدامات غیر صادقانه سبب ایجاد انگیزه در دیگران برای همکاری با شما می شود.
هدفمندی – اهداف همان رویا ها هستند که با برنامه عملی و شفاف تجهیز شده اند اهداف نوشته نشوند در حد رویا و آرزو باقی می مانند.
تشخیص خلاء و نیاز بازار – کشف نیازهایی که تاکنون پاسخ داده نشده اند و یا به میزان لازم تامین نگردیده اند اقدامی استراتژیک در هر برنامه ریزی برای کار آفرین است.

 

ظرف مسی

:: موضوعات مرتبط: دانستنیهای مفید , ,
:: برچسب‌ها: ویژه گی , کار آفرین , موفق ,



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد