پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامی ، خوش آمدید لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و در بهتر شدن كيفيت مطالب ياری فرمایید.
بازدید : 316
نویسنده : جمشید رستمی

chmode مخفف change mode به مفهوم تغییرحالت است. یک پوسته ی دستوری که توسط مدیریت برای تغییر سطح دسترسی فایل و یا مجموعه ای از فایل های موجود بر روی هاست بکار می رود.
تعیین سطح دسترسی شاخه ها ، زیر شاخه ها و فایل های درون آنها در سه دسته ی اصلی زیر امکان پذیر است . هر دسته دارای سه حالت است که می توان مجموعه ای از حالت ها را از سه دسته انتخاب کرد که در نهایت به صورت یک کد به عنوان مثال 460 خوانده می شود.
Owner:   Read    Write    Execute
Group:    Read    Write     Execute
Everyone:   Read    Write    Execute

ظرف مسی

:: موضوعات مرتبط: رایانه و اینترنت , ,



بازدید : 343
نویسنده : جمشید رستمی

FTP

FTP مخفف File Transfer Protocol به مفهوم پروتکل انتقال فایل می باشد این پروتکل به منظور آپلود فایل بر روی سرور استفاده می شود.

برای ایجاد یک اتصال FTP شما نیاز به یک حساب میزبانی FTP دارید که بتوانید فایل های خود را آپلود کنید.

برای آپلود فایل بر روی سرور ، نرم افزار نیاز دارید . FileZilla یکی از نرم افزارهای موجود ،منبع باز و رایگان ، با بسیاری از ویژگی های مفید و رابط کاربری گرافیکی و بصری است. نسخه ی آن در بسیاری از زبان ها بویژه فارسی وجود دارد و کار با آن بسیار آسان است FileZilla را می توانید از لینک زیر دانلود کنید.
دانلود فایل زیلا

منبع

ظرف مسی

:: موضوعات مرتبط: رایانه و اینترنت , ,



بازدید : 302
نویسنده : جمشید رستمی

تعریف: اینترانت دراصطلاح عمومی به مجموعه ای از شبکه های کامپیوتری خصوصی درون یک سازمان اطلاق می شود.اینترانت مبتنی بر پروتکل TCP / IP با استفاده از فن آوری های شبکه به عنوان یک ابزار برای تسهیل ارتباط بین گروه های کاری برای بهبود قابلیت به اشتراک گذاری داده ها و دانش کلی میان کارکنان یک سازمان بکار می رود اگر شبکه اینترانت به اینترنت متصل شود، اینترانت به وسیله ی یک دیوار آتش ( فایروال) محافظت می شود. فایروال برای کنترل دسترسی بین اینترانت و اینترنت استفاده می شود تا اجازه دسترسی به اینترانت تنها به افرادی که مجاز هستند محدود گردد. سطح دسترسی را می توان به سطوح مختلف برای افراد و یا گروهی از کاربران تنظیم کرد.

منبع

ظرف مسی

:: موضوعات مرتبط: رایانه و اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: اینترانت ,



بازدید : 314
نویسنده : جمشید رستمی

چرا یادگیری چیزی جدید درهر روز مهم است ؟

موفقیت ایده آل برای هر کس متفاوت است

اعتماد به نفس یک کلید حیاتی برای زندگی مولد و سالم است . برای متکی به خود بودن ، داشتن یک مجموعه اطلاعات اولیه از مهارت های مورد نیاز در زندگی روز مره ما را برای زندگی بهتر مجهز خواهد کرد. و در اغلب موارد موقعیت اجتماعی را نیز بهبود خواهد بخشید. و یک آرامش درونی را برای ما به همراه خواهد داشت.
فرا گیری مهارت های جدید برای موفقیت در جهان به سرعت در حال تغییر ، به منظور رسیدن به حداکثر پتانسیل برای تعمیق درک خود از جهان اطراف لازم و ضروری است .

ادامه

ظرف مسی

:: موضوعات مرتبط: دانستنیهای مفید , ,
:: برچسب‌ها: موفقیت , ایده آل , دانستن ,



بازدید : 977
نویسنده : جمشید رستمی

اهمیت تغذیه ی سالم

تغذیه یک فعالیت حیاتی در زنگی انسان به شمار می رود . تغذیه ی خوب یک بخش مهم در شیوه ی زنگی سالم محسوب می شود.
تغذیه ی سالم یک پایه ی اصلی در توسعه ی یک کشور محسوب می شود سوء تغذیه و یا تغذیه ی نامناسب در تمامی اشکال آن ، نه تنها سیستم های بهداشت ملی بلکه کل بافت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یک کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و بزرگترین مانع در جهت تحقق توسعه و شکوفایی می باشد . بنابراین سرمایه گذاری در تغذیه ، هزینه ی مراقبت های بهداشتی را کاهش می دهد و سبب بهبود بهره وری و رشد اقتصادی وافزایش ظرفیت های فکری و توسعه اجتماعی برای نسل های حال و آینده می گردد.

چرا یک رژیم غذایی متعادل مهم است؟

یک رژیم غذایی متعادل مهم است زیرا اندام های بدن و بافتها برای فعالیت به طور موثر نیاز به تغذیه مناسب دارند. بدون تغذیه خوب، بدن مستعد ابتلا به بیماری، عفونت، خستگی، و عملکرد ضعیف است.
کودکان با رژیم غذایی نامناسب باخطر مشکلات رشدی مواجه هستند.کودکان می توانند عادات غذا خوردن بد را برای بقیه زندگی خود ادامه دهند.

چه موادی را برای تغذیه انتخاب کنیم:

کربوهیدرات ها، چربی ها، و پروتئین - سه جزء اصلی تغذیه ی سالم هستند و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی که در انواع مواد غذایی یافت می شوند بخش دیگری از تغذیه ی سالم به شمار می روند.
بطور کلی تغذیه ی مناسب اثر فعالی در تقویت بدن و مقاومت بخشیدن به آن ، در برابر انواع بیماریها دارد و بدن را در مقابله با انواع بیماریها مقاوم می سازد.
کلید تغذیه ی سالم حفظ تعادل در مصرف مواد غذایی می باشد ، هر گونه افراط و یا تفریط موجب برهم خوردن تعادل سوخت و ساز بدن می گردد.
 برای کمک به سلامتی خودتان غذاهای شناخته شده مصرف کنید
 رژیم غذایی یا الگوی غذا خوردن به طور کلی در پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامتی مهم است. بهترین رژیم غذایی تمرکز بر روی تمام مواد غذایی به عنوان کلیدی برای سلامتی است.
 غذاهای گیاهی را که خواص درمانی آنها شناخته شده است وبه میزان کمتری فرآوری شده هستند را انتخاب کنید.
 بشقاب خود راهر روز با غلات سبوس دار، چربی های سالم، و یک آرایه رنگارنگ از میوه ها و سبزیجات پر کنید.
 تمرکز کنید بر روی آنچه می خورید مزه مزه کنید و واقعا لذت ببرید .

با یک رژیم غذایی متعادل می توانید:  شور و نشاط را درزندگی خود تضمین کنید
 سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید
 اثرات پیری و افزایش سن را به تاخیر بیاندازید
 از لثه ها و دندانها ی خود محافظت کنید
 توانایی تمرکز خود را برای فعالیت بهتر افزایش دهید
 خلق و خوی را تغییر دهید
 بیماری های جدی مانند بیماری های قلبی، برخی سرطان ها، دیابت ، بیماری کیسه صفرا و غیره را از خود دور کنید

                                                                                    منبع موضوع

ظرف مسی

:: موضوعات مرتبط: کنترل و حفظ سلامتی , ,
:: برچسب‌ها: تغذیه , غذا , سالم , مصرف ,